آیا باطری های حجم بالا مدت زمان بیشتری قابل استفاده هستند ؟

بررسی حجم mAh باطری موبایل های هوشمند

 

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و قوی تر شدن قطعات سخت افزاری از جمله دوربین های چند گانه - السیدی های بزرگ تر و  کیفیت بالاتر - فناوری جدید 5G و ... نیاز به باطری های بزرگ تر و قوی تر را نسبت به گذشته  بیشتر کرده است.

 

در این مقاله سعی میکنیم گزارش مختصر و مفیدی را نسبت به حجم باطری ها بهتون ارایه بدیم تا دانش علمی شما را نسبت به حجم و عمر باطری ها بالاتر ببریم با ما همراه باشید.

 

برای اکثر افراد که گوشی جدید خریداری میکنند عمر و دوام باطری برایشان خیلی مهم است که حداقل یک روز کامل را پشتیبانی کند پس منطقی هست که موقع خرید به مشخصات باطری یا همون حجم باطری دقت کنند اما حجم باطری تمام داستان نیست و شاید این موضوع براتون پیش اومده باشه که حس کنید باطری دستگاه شما که از 4000 میلی آمپر هم بالاتر است شارژ آن زود تمام میشود و حتی مثل باطری موبایل های آیفون که از حجم باطری پایین تری نسبت به سامسونگ و شیائومی  برخوردار هستند هم زودتر کاهش پیدا میکند.

 

پس کلمه mAh که نشان دهنده حجم باطری است  چه معنایی دارد و به چه دردی میخورد؟

کلمه mAh که در مشخصات باطری ها زیاد مورد استفاده قرار میگیرد معادل و مخفف میلی آمپر بر ساعت میباشد.mAh یک واحد بار الکتریکی است که برابر با تامین و پشیبانی 1 میلی آمپر جریان الکتریکی به طور مداوم به مدت زمان 1 ساعت میباشد.

پس بنابراین یک باطری 1000 میلی آمپری به مدت 1000 ساعت 1 میلی آمپر جریان مداوم را تامین میکند یا به عبارتی دیگر 2 میلی آمپر را به مدت 500 ساعت تامین میکند.

البته باطری های موبایل های هوشمند 1000 ساعت دوام ندارند چون جریان مصرفی آن ها بیشتر از 1 یا 2 میلی آمپر هست به طور خلاصه و مفید یعنی هرچی بیشتر گوشی شما جریان الکتریکی  مصرف کند باطری آن هم زودتر تمام میشود.

پس به این نتیجه میرسیم که حجم باطری نشان دهنده میزان عمر باطری نیست بلکه یکی از عامل های مهم تر آن میزان جریان مصرفی خود دستگاه میباشد. 

 

همه چیز به قطعات داخلی موبایل مربوط میشود:

 

تمام انرژی قطعات سخت افزاری داخل موبایل های هوشمند شما از پردازشگر(cpu) تا صفحه نمایش (lcd) و ... توسط باطری تامین میشود پس این موضوع واضح  است که قطعات داخل موبایل نسبت به هم دیگه جریان های انرژی متفاوتی از باطری دریافت میکنند که این موضوع در خالی شدن باطری موبایل بشدت اثر گذار است.

 

به عنوان مثال پردازنده (cpu) استفاده شده در موبایل های پایین رده و میان رده به نسبت پردازنده های نصب شده روی گوشی های پرچم دار انرژی کمتری استفاده میکنند.

پس به طور کلی هرچی عملکرد و ویژگی های دستگاه بالاتر باشد میزان مصرف باطری هم بیشتر میشود پس به همین دلیل هست که ماندگاری باطری گوشی های معمولی حتی با حجم کم mAh از موبایل های پیشرفته امروزی بیشتر است.

 

 

راهکار های افزایش عمر باطری موبایل های آیفون

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید