روش های حل مشکل از کار افتادن فیس آیدی در گوشی های آیفون

راهکار های برطرف کردن مشکل فیس آیدی Face ID

 

در برخی  مواقع برای دارندگان موبایل های آیفون پیش آمده که فیس آیدی به درستی عمل نمیکند.

در کل قطعه فیس آیدی از سری آیفون های x به بعد وارد بازار شده است و جایگزین تاچ آیدی شده اند و در بین عموم مردم خیلی محبوب شد اما در همین حین از حساسیت بالایی برخوردار هست و احتمال خرابی وجود دارد.

 

اگر حین استفاده فیس آیدی شما به درستی عمل نکرد اول اقدامات پایین را انجام بدهید در صورتی که با انجام روش های زیر درست نشد بعد از ان به  تعمیر کار مراجعه نمایید.

 

تمیز کردن سنسور ها :

در قسمت جلویی تاچ ال سی دی هایی که  FACE  ID دارند سنسوری وجود دارد به نام True Depth که وظیفه آن شناسایی چهره میباشد در صورتی که کثیف باشد میتواند در کار کرد این سنسور اختلال ایجاد کند پس در نتیجه پیش از هر کاری نسبت به تمیز کردن این سنسوراقدام کنید.

 

خاموش و روشن کردن فیس آیدی در تنظیمات گوشی:

بعد از تمیز کردن سنسور ها ور در صورت بی نتیجه بودن آن وارد قسمت تنظیمات موبایل میشویم گزینه  Face ID & Passcode را میزنیم و تیک فیس آیدی را خاموش میکنیم.دستگاه را ری استارت میکنیم و دوباره برمیگردیم  به تنظیمات و آن را روشن میکنیم.

 

3- ریست کردن فیس آیدی :

بعد از انجام کار هایی که بالا گفتیم همچنان نتیجه نگرفتیم میریم سراغ ریست فیس آیدی . چهره قبلی را پاک میکنیم و چهره جدید ثبت میکنیم.

 

4- بروزرسانی سیستم عامل:

در برخی مواقع پیش اومده که دلیل کار نکردن برخی از قابلیت های موبایل بدلیل اپدیت نبودن سیستم عامل باشد.تا جایی که میتوانید همیشه سیستم عامل دستگاه را آپدیت نگه دارید.

 

5- ریست تنظیمات آیفون:

یکی دیگه از روش هایی که میتونه در برطرف کردن برخی از کارایی گوشی ها موثر باشد ریست تنظیمات گوشی هست.

میتوانید با انتخاب گزینه Reset All Cantact & Settings اقدام به ریست کردن کل تنظیمات گوشی کنید.

البته این کار فقط تنظیمات موبایل را ریست میکند و با سایر اطلاعات شما مثل عکس مخاطبین و... کاری ندارد و آن هارا حذف نمیکند.

 

مراجعه به تعمیرکار:

متاسفانه اگر با راهکار های بالا نتوانستید فیس آیدی را درست کنید به احتمال زیاد مشکل از ایراد سخت افزاری میباشد که دیگه از عهده شما بر نمیاد و باید به تعمیرکار مجرب مراجعه نمایید.

در کل قطعه فیس آیدی بسیار حساس هست باید بسیار مراقب آن باشیم و اگر خراب شود احتمال درست کردن آن کم هست.

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید