چرا گوشی های برند شیائومی هنگ میکنند ؟

علت هنگ کردن موبایل های برند شیائومی

 

همان طور که میدانید امروزه برند شیائومی در سراسر جهان در حال محبوب شدن هست و در کشور ما هم طرفداران بسیاری پیدا کرده است.از مزایای آن میتوان به سیستم عامل miui اشاره کرد که قابلیت های اختصاصی خودش را دارد و هرچند در برخی از فعالیت ها و امکانات تفاوت آن با سیستم عامل اصلی android حس میشود.

 

در ادامه با ما همراه باشید تا علت های هنگ شدن موبایل های شیائومی را بررسی کنیم.

 

 

ویژگی های موبایل های برند شیائومی :

 

1 - ارزان بودن نسبت به سایر برند های دیگر

2 - در دسترس بودن تمامی قطعات موبایل برای تعمیر و راه اندازی مجدد آن

3 - آشنایی اکثر تعمیرکاران داخل کشور به نحوه تعمیر این برند

4 - ارزان بودن مهم ترین و حساس ترین قطعه موبایل یعنی تاچ ال سی دی برند شیائومی

5 - پشتیبانی کامل و بدون دردسر از تمامی برنامه های ایرانی

 

 

 

علت هنگ شدن موبایل های شیائومی

 

 

 

***حتما بخوانید: چرا موبایل های آیفون سریع تر و بهتر از سایر برند های دیگه هستند؟***

 

باید بگوییم که همه موبایل های هوشمند با سیستم عامل اندروید مثل برند های سامسونگ - سونی - هواوی و...احتمال هنگ شدن دارند و این ایراد فقط مختص به برند شیائومی نیست و فقط در این برند بیشتر مشاهده میشود.

 

 

 

علت های هنگ شدن موبایل های برند شیائومی:

 

 

1 - پر شدن حافظه داخلی دستگاه:

در کل در تمامی گوشی های هوشمند از جمله گوشی های شیائومی  با پر شدن حافظه داخلی آن و یا نصب زیاد برنامه و بازی و یا باز بودن و در حال اجرا بودن برنامه های متنوع که از توانایی پردازش سخت افزار گوشی بالاتر می رود که احتمال هنگ شدن موبایل در این مواقع خیلی بالا هست.

 

2 - استفاده از موبایل هوشمند با رام مخصوص چین:

رام یا حافظه فقط خواندنی در گوشی های هوشمند اندروید نقش اساسی دارد و آن هم ذخیره اطلاعات به صورت بلند مدت میباشد.گوشی ها شیائومی که وارد بازار ایران میشوند باید رام گلوبال یا جهانی داشته باشند تا از زبان فارسی و خیلی از برنامه های ایرانی پشتیبانی  کنند اما بعضی از وارد کنندگان برای بالا بردن سود خود اقدام به واردات با رام چین میکنند.این کار باعث میشود در مدت زمان استفاده از گوشی با زبان کیبورد و کار کردن با برنامه های ایرانی و حتی خارجی هم دچار مشکل بشوید و اصطلاحا دچار هنگ شدن دستگاه میشود.

 

3 - جوان بودن این برند و وجود باگ های بسیار در قسمت نرم افزاری :

موبایل های شیائومی در مقایسه با برند های سامسونگ و آیفون دارای سابقه کمتری هست و به تعریف دیگه در دنیای تکنولوژی امروزی تازه وارد بازار حساب میشه به همین دلیل این برند ممکن هست با ایراد های فنی و نرم افزاری مواجه شود که با مرور زمان و ارتقای سیستم عامل miui و رفع باگ های نرم افزاری امیدواریم مورد های هنگ شدن این دستگاه روز به روز کمتر شود.

 

 

ضعیف بودن قطعات داخلی برند شیائومی

 

 

4 - ضعیف بودن تاچ ال سی دی دستگاه :

یکی از ایراد های دیگه این است که در اثر شکسته شدن تاچ ال سی دی موبایل شیائومی به صورت خودکار تاچ میزند و به صفحه های دیگه و یا برنامه ها وارد میشود که ما فکر میکنیم دستگاه هنگ کرده است ولی مشکل از تاچ ال سی دی میباشد که در اثر ضربه و یا آب خوردگی موبایل خراب شده است و پشت سر هم تاچ میزند.

 

 5 - ایرادات برد اصلی دستگاه :

برد اصلی موبای های شیائومی در مقایسه با برند های دیگر مثل آیفون و سامسونگ و ... از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار هست که با مرور زمان و داغ شدن دستگاه دچار استهلاک بسیاری میشود حتی تا جایی که شما به گوشی فشار زیادی هم وارد نکنید بعد مدتی گیج بودن موبایل را حس خواهید کرد.

 

 

 

کدام سری گوشی های شیائومی بیشتر هنگ میکند؟

 

برند شیائومی هم مانند بقیه برند های تولید کننده موبایل در جهان دارای گوشی های پایین رده میان رده و پرچم دار میباشد. گوشی های پرچمدار به دلیل اینکه آپدیت های نرم افزاری بیشتری دریافت میکنند و باگ های نرم افزاری آن ها زودتر کشف و رفع میشود به همین دلیل کمتر هنگ میکنند ولی سری های میان رده و پایین رده که مخصوصا در برند شیائومی مدل های متنوع زیادی وجود دارد و امکان ارایه آپدیت های منظم برای هر مدل موبایل وجود ندارد و نمیتوان در زمان کوتاه باگ ها و مشکلات این مدل ها را رفع کرد به همین دلیل به وفور مشکلات و هنگ شدن دستگاه را در سری پایین رده مثل redmi note5 - redmi note4 و پایین تر از آن ها مشاهده میکنیم.

 

 

 

بیشتر موارد اعلام شده مربوط به هنگ شدن دستگاه مربوط به مدل های زیر میباشد:

 

- poco f3

- mi 11 t

- poco x3

- redmi note9

-poco m3

-redmi note10

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید