چرا موبایل های آیفون سریع تر و بهتر از سایر برندهای دیگه هستند ؟

برتری ios نسبت به اندروید

بر اساس تجربه تمامی مردم سراسر جهان و البته مردم ایران موبایل های آیفون خیلی بهتر و سریع تر و با عمر طولانی تری نسبت به سایر برند های موبایل های هوشمند هستند چرا ؟

 

چرا با اینکه قیمت موبایل های آیفون گران تر از برند های سامسونگ و شیائومی و... هست همچنان تقاضای مصرفی بالاتری دارد ؟

 

در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

 

 

معایب سیستم عامل ios و یا موبایل های آیفون :

 

1 - استفاده از سیستم عامل اندروید برای خیلی از مردم ایران راحت تر هست یکی از دلایل این سادگی پشتیبانی از زبان فارسی در این سیستم عامل هست که برای خیلی از ما مردم ایران آپشن مهمی حساب میشود.

 

2 - در سیستم عامل اندروید شما میتونید با استفاده از بلوتوث و سایر برنامه های اشتراک گذاری فایل ها عکس ها و فیلم های خودتون را به شخص دیگری بفرستید ولی در گوشی های با سیستم عامل IOS چنین امکانی وجود ندارد و برای داشتن هرچیزی باید آن را دانلود نمایید و یا انتقال فایل خیلی سخت باشد.

 

3 - در موبایل های آیفون حافظه اطلاعات محدود میباشد. یعنی اینکه درگاه حافظه جانبی ندارد و شما فقط میتوانید از حافظه داخلی خود دستگاه استفاده کنید که این موضوع شاید برای بعضی از کاربران مناسب نباشد.

 

4 - قیمت بالای محصولات اپل در مقایسه با سایر برند ها

 

 

مقایسه ویژگی های سیستم عامل ios و android

 

***حتما بخوانید: روش های رفع مشکل از کار افتادگی فیس آیدی درموبایل های آیفون***

 

 

مزایا و ویژگی ها موبایل های آیفون

 

1 - همبستگی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه های اپل:

مهم ترین عامل که برتری موبایل های آیفون را نسبت به سایر برند ها تعیین میکنه همبستگی سیستم عامل نرم افزاری با قطعات سخت افزاری موبایل های آیفون هست در صورتی که در برند های دیگه نرم افزار با سخت افزار گوشی یکی نیست.

 

در موبایل های سامسونگ شیائومی هواوی نوکیا و ... که از یک سیستم عامل واحد یعنی اندروید استفاده میکنند بدلیل یکی نبودن و جفت نبودن نرم افزار و سخت افزار باگ هایی وجود دارد که در عملکرد دستگاه تاثیر میگزارد و دچار هنگ شدن موبایل میشود.

 

البته علت مهم تری هم وجود دارد که چون بیشتر برند های دنیا از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند این سیستم عامل باید طوری برنامه نویسی شود که روی تمامی مدل های مختلف موبایل جواب بدهد و هر نوع سخت افزاری را پشتیبانی کند به همین دلیل خود به خود به دلیل گسترده بودن حجم برنامه نویسی در این سیستم عامل باعث سنگین شدن آن میشود و با مرور زمان و استفاده از موبایل به دلیل حجم زیاد و سنگین بودن به گوشی ها فشار وارد میشود و دچارد هنگ شدن میشود.

در حالی که موبایل های اپل بدلیل اینکه سیستم عامل ios فقط برای یک برند ساخته شده است سبک تر و  هم خوانی بیشتری با قطعات سخت افزاری این برند دارد و به همین دلیل هست که عمر بیشتر و کیفیت بهتری نسبت به بقیه برند ها دارد و نسبت به سامسونگ و شیائومی و .. کمتر هنگ میکند.

 

2 - دریافت آپدیت های منظم:

در حال حاظر شرکت اپل برای مدل های 6 به بالا آپدیت های نرم افزاری متداول و منظم ارایه میده که این موضوع به صورت هوشمندانه باگ های سیست عامل رو رفع میکنه و باعث میشه دستگاه به خوبی کارکند در حالی که برند های دیگه بدلیل زیاد بودن مدل های مختلف نمیتوانند برای همه مدل هاشون به طور منظم آپدیت نرم افزاری انجام بدهند.

 

 

3 - قطعات سخت افزاری با کیفیت:

عامل دیگه ای که موبایل های آیفون را نسبت به برند های دیگه بهتر نشان میده  ساخت دستگاه های آیفون با قطعات بسیار با کیفیت و تکنولوژی روز دنیا از جمله تاچ ال سی دی - فلت شارژ قوی - برد فوق العاده قوی و ... هست در حالی که برند های دیگه از کیفیت قطعات پایین تری بهره میبرند که با مرور زمان و استفاده مکرر از دستگاه باعث افت سرعت و هنگ شدن آن ها میشود.

 

4 - حجم کم باطری های آیفون:

همه ما میدانیم  که باطری های آیفون نسبت به مدل های سامسونگ و شیائومی از حجم کمتری برخوردار هستند ولی بدلیل جفت بودن نرم افزار با سخت افزار  قطعات داخل موبایل های آیفون مصرف انرژی بهینه تری نسبت به برند های سامسونگ و شیائومی و ... دارند. ضعف و حجم باطری های آیفون غیر قابل انکار نیست ولی میتوان با راهکار های مختلفی عمر باطری های آیفون را هم مقداری افزایش داد.

 

 

 

نتیجه گیری:

پس با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که مهم ترین عاملی که دستگاه های اپل را از سایر رقبا متمایز میکند سیستم عامل فوق العاده و انحصاری ios میباشد که به خوبی با قطعات سخت افزاری هماهنگ میشود و عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان میدهد ولی سیستم عامل اندروید بدلیل گسترده بودن و به اصطلاح سنگین تر بودن برنامه نویسی آن نسبت به ios از عملکرد پایین تری برخوردار هست و با مرور زمان و بیشتر شدن اطلاعات داخل موبایل دچار تاخیر در عملکرد یا هنگ شدن دستگاه میشود.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید