معرفی و مقایسه ایرتگ اپل با اسمارت تگ سامسونگ

معرفی و بررسی تگ ها ردیاب هوشمند

 

ردیاب های بلوتوثی یا همان تگ ها سال هاست که توسط شرکت های بزرگی مانند Tile و Chipolo تولید می شوند و در بازار عرضه می شوند. عملکرد این ردیاب های بلوتوثی بسیار ساده است. این  ردیاب ها ابزارهای کوچکی هستند که به اشیاء مختلفی مانند کوله پشتی، کلید، قلاده حیوانات، کیف پول حتی در جیب سالمندان و هرچیز دیگری که امکان گم شدن یا از دسترس خارج شدن آن وجود دارد، متصل می شوند و امکان ردیابی از راه دور توسط گوشی های هوشمند و پیدا کردن آن را برای افراد فراهم می کند.

 

طی سال های گذشته دو شرکت معروف و بزرگ سامسونگ در کشور کره جنوبی و اپل در آمریکا  نیز در این عرصه رقابت وارد شدند و گجت های ردیابی تولید کرده اند که مشتریان این محصول را در زمان خرید این نوع محصول به سمت مقایسه امکانات و ویژگی های این دو محصول هدایت می کند. در این مطلب برای آشنایی شما با این محصولات، مقایسه ای بین امکانات و ویژگی های دو نوع ردیاب بلوتوثی هوشمند با نام های اسمارت تگ (SmartTag) ساخت شرکت سامسونگ و ایرتگ (AirTag) ساخت شرکت اپل ارائه می شود.

 

مدار داخل ایرتگ اپل
طراحی و برد داخلی ایرتگ ها

 

معرفی ایرتگ اپل:

 

شکل ظاهری ایرتگ اپل شبیه به یک سکه 500 تومانی میباشد که قطر آن حدود 32 میلی متر و با ارتفاع حدود 8 میلی متری طراحی شده است و وزنی حدود 8 تا 10 گرم دارد. ایرتگ هم مانند طراحی بدنه موبایل ها درب پشت دارد که در صورت نیاز به تعویض باطری و یا اسپیکر میتوان به راحتی آن را باز کرد.البته این کار باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود و نمیتوان در خانه ایرتگ را تعمیر کرد.

 

ایرتگ اپل همانند سایر محصولات این شرکت از یک پردازنده انحصاری مخصوص به خود استفاده میکند که دارای پهنای باند بسیار قوی هست که قدرت و دقت بسیار بالایی در مکان یابی دارد البته برای استفاده حد اکثری از این قدرت و دقت باید از موبایل های سری x به بعد استفاده کنیم که از پردازنده های قوی تری بهره میبرند.

 

 

یکی از جدی ترین رقیب های ایرتگ اپل که با فاصله ی خیلی کم در حال رقابت با این محصول میباشد اسمارت تگ پلاس شرکت سامسونگ هست که در ادامه به مقایسه با یکدیگر میپردازیم.

 

استفاده کنندگان این ردیاب ها با استفاده از نصب نرم افزاری بر روی گوشی خود، می توانند موقعیت دقیق اشیاء مورد نظر خود را ببینند و از طریق دیدن موقعیت آن و یا به صدا درآوردن ردیاب، شی مورد نظر خود را پیدا کنند. در حالی که عملکرد اصلی ردیاب های بلوتوث در تمام گزینه های موجود تقریبا یکسان است، دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ با تولید ردیاب های بلوتوثی، ایده های جدیدی را در این زمینه ارائه داده اند که این محصولات را از تولیدات قبلی متمایز می کند.

 

***حتما بخوانید: چرا موبایل های آیفون سریع تر و بهتر از سایر برند ها هستند؟***

 

از امتیازات و ویژگی های جدیدی که ردیاب های اپل دارند این است که کاربران ایرتگ با استفاده از امکان  Find My Network (فایند مای نتورک) بر روی سیستم خود حتی زمانی که ردیاب از محدوده بلوتوث گوشی آن ها خارج شود می توانند ردیابی را به وسیله سایر دستگاه های سازگار مانند آی پد، مک یا آیفون های دیگر انجام دهند. به این صورت که این دستگاه ها با تشخیص سیگنال ردیاب محل آن شی را تشخیص می دهند و محل آن از طریق اپ Find My (فاند مای ) به کاربر اصلی اطلاع داده می شود که به این صورت، شبکه ردیابی گسترده ای با حفظ مواردی امنیتی ایجاد می شود.

 

معرفی اسمارت تگ سامسونگ
شکل ظاهری اسمارت تگ پلاس سامسونگ

 

معرفی اسمارت تگ پلاس سامسونگ:

 

اسمارت تگ برخلاف ایرتگ که دایره شکل هست به صورت مربع با گوشه های خمیده طراحی شده و همچنین یک سوراخ در یک گوشه آن ایجاد شده که میتوان حلقه و یا زنجیر به آن متصل کرد که بسیار کاربردی هست . جنس بدنه از پلاستیک فشرده میباشد که همانند سایر محصولات رقبا قابلیت تعویض باطری را نیز دارد.

 

شرکت سامسونگ با شبکه Smart Things Find  نیز عملکرد مشابه ای دارد که در اسمارت تگ پلاس این قابلیت وجود دارد و با استفاده از فناوری UWB توانسته چنین ویژگی ای را به ردیاب های جدید خود اضافه نماید تا امکان ردیابی دقیق تر علاوه بر اتصال با بلوتوث به وسیله گوشی های سازگار دیگر هم فراهم شود.این ایده بسیار عالی هست برای زمانی که مسافت بین موبایل و تگ ها زیاد می شود همچنان بتوان به  خوبی از آن استفاده کرد.

 

بنابراین همانند ایرتگ های اپل در اسمارت تگ ها نیز اگر وسیله مورد نظر از محدوده دستگاه خارج شده باشد، کاربر می تواند با استفاده از دستگاه های نزدیک تر و با استفاده از برنامه Galaxy Find Network آن وسیله را پیدا کنند.آپشن دیگری بر روی اسمارت تگ پلاس وجود که بسیار کاربردی هست. در زمانی که اسمارت تگ در دست شماست و گوشی را گم کرده اید از طریق به صدا درآوردن گوشی، آن را پیدا کنید. همچنین از ویژگی های دیگر اسمارت تگ این است که به وسیله آن می توان سایر وسایل هوشمند را هم کنترل کرد. مثلا قبل از ورود به خانه سیستم روشنایی را فعال کرد.

 

 

مقایسه تگ ها :

 

1 - هر 2 تگ ها فقط با سیستم عامل مخصوص خود شرکت کار میکنند.یعنی ایرتگ اپل با سیستم عامل ios و اسمارت تگ سامسونگ با سیستم عامل گلکسی اندروید سازگاری دارد.

2 - شعاع عمکرد صحیح ایرتگ اپل حدودا 60 متر هست در حالی که اسمارت تگ  سامسونگ با شعاع عملکردی دوبرابری یعنی 120 متر قابل استفاده میباشد.

3 -جنس بدنه ایرتگ از جنس فلز استیل میباشد در صورتی که اسمارت تگ از جنس پلاستیک فشرده میباشد.

4 - قیمت ایرتگ اپل حدودا  30 دلار هست در حالی که اسمارت تگ سامسونگ با 33 درصد قیمت بیشتر حدودا 40 دلار به فروش میرسد.

5-هر دو قابل باز شدن و تعویض باطری هستند پس نگران تمام شدن باطری آن نباشید.

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید