معرفی موبایل آیفون مدل xs

 

 

معرفی مدل ایفون xs

 

موبایل های ایفون‌ از جمله گوشی‌هایی هستند که حتی پس از توقف تولید هم در بازارهای مختلف طرفداران زیادی دارند و به خصوص در بازار کشور ما گوشی‌ های آیفون دست دوم محبوبیت بالایی دارند و افراد با بودجه‌های محدودتر به دنبال گوشی‌های چند سال قبل هستند. از همین جهت در این مطلب قصد داریم به معرفی مدل محبوب xs بپردازیم و ببینیم آیا الان هم ارزش خرید دارد یا خیر ؟

 

مدل xs در شهریور سال 97 معرفی شده است اما با گذشت 4 سال از اتمام تولید این مدل هنوز هم خرید و فروش آن از محبوبیت بالایی برخوردار هست. قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه است و طراحی براقی دارد. این قاب اثر انگشت زیادی را به خود جذب می‌کند و پس از کمی استفاده مجبور خواهید شد آن را تمیز کنید. به روی این قاب شیشه‌ای لوگوی اپل در میانه‌ی بالایی و دوربین‌های دوگانه در بالا سمت چپ دیده می‌شوند.

 

فریم دور این دو گوشی از جنس فولاد ضد زنگ است و کیفیت بسیار بالایی دارد. در این فریم براق در سمت راست درگاه سیم کارت و دکمه‌ی خاموش روشن وجود دارد و در سمت چپ هم دکمه‌های کم و زیاد صدا  و دکمه سایلنت ایفون دیده می‌شود.

قسمت زیرین این دو محصول هم بلندگو ، میکروفون و درگاه شارژ لایتنینگ وجود دارد. برعکس گوشی‌های جدید اپل لبه‌های این مدل انحنا دارد و راحت‌تر از ایفون ۱۲ و ۱۳ در دست قرار می‌گیرد.

 

 

معرفی ایفون xs

 

 

معرفی صفحه نمایش مدل xs :

 

ایفون Xs  از نمایشگر5.8 اینچی از نوع Super Retina OLED با رزولوشن ۲۴۳۶×۱۱۲۵ استفاده می‌کند و تراکم ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ دارد. نرخ نوسازی  صفحه نمایش ۶۰ هرتز است و  از نسبت ۱۹.۵ به ۹ استفاده می‌کند.

 

این  نمایشگر از 3D Touch، Wide Color Gamut و True-Tone نیز پشتیبانی می‌کنند که از فناوری های کاربردی جدید محسوب میشوند و همچنین پشتیبانی از فناوری‌های HDR10 و Dolby Vision باعث می‌شود کیفیت این صفحه نمایش عالی باشد.

 

کیفیت نمایشگر این  گوشی واقعا خوب است و قطعا از نگاه کردن هر نوع محتوا و تماشای فیلم به روی این دو پنل لذت خواهید برد. در این  گوشی رنگ‌ها بسیار جذاب و چشم نوار به نمایش درمی‌آیند و کنتراست و شارپی بسیار خوبی را نیز شاهد هستیم و در مقایسه با تاچ و ال سی دی مدل آیفون 11 که کیفیت tft میباشد بهتر عمل میکند.

 

روشنایی این صفحه نمایش  در حالت حداکثری تا حدود ۶۷۰ نیت قابل افزایش است که برای تماشای عکس و فیلم و ... در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید کافی به نظر می‌رسد و شما در محیط بیرون از خانه هم می‌توانید به خوبی با گوشی خود کار کنید و تمامی اطلاعات روی صفحه نمایش را به خوبی مشاهده کنید.

 

تنها ایراد و مشکلی  که می‌توان به این  صفحه نمایش وارد کرد نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی است که البته در زمان معرفی و تولید این گوشی‌ خیلی مرسوم نبوده و همچنین قسمت ناچ بالای صفحه نمایش هم در ابتدای استفاده کمی آزار دهنده خواهد بود ولی با مرور زمان به آن عادت خواهید کرد.

 

 

معرفی قسمت ناچ ایفون xs

 

 

***چرا موبایل های آیفون سریع و بهتر از سایر برند های دیگه هست ؟***

 

 

نرم افزاری و رابط کاربری:

 

یکی از دلایل اصلی که موبایل های  آیفون‌ همواره گوشی‌های خاصی بوده‌اند و شرکت اپل توانسته در زمینه فروش این محصولات تا این حد موفق عمل کند به خاطر سیستم عامل بسیار خوب ایفون‌ها یعنی iOS است.

این سیستم عامل بسیار پایدار و بهینه است و از توان پردازشی و گرافیکی سخت افزار به صورت بهینه و کامل استفاده می‌کند، اتفاقی که در گوشی‌های اندرویدی کمتر شاهد آن هستیم و در برخی بخش‌ها نرم افزار نمی‌تواند از تمام توان سخت افزار استفاده کند.

 

سیستم ios به طور کلی قابلیت شخصی سازی کمتری نسبت به اندروید دارد و همچنین قابلیت‌های کاربردی مثل AOD و همچنین Split screen همچنان در آن دیده نمی‌شود اما در عوض نرم افزارها در این سیستم عامل بسیار بهتر و روان‌تر عمل می‌کنند و شما حس بهتری در هنگام استفاده خواهید داشت.

در حال حاضر مدل xs از ورژن ios 16 بهره میبرد که اخرین اپدیت ios میباشد.

 

بررسی سخت افزاری:

 

اپل بر روی تمامی  آیفون‌ها از تراشه‌های اختصاصی خود استفاده می‌کند و همین امر باعث شده که همواره این محصولات قدرت سخت افزاری بسیار عالی و تحسین برانگیزی داشته باشند و بتوانند رقبای اندرویدی خود را پشت سر بگذارند.

مدل آیفون Xs از تراشه‌ی معروف  A12 Bionic بهره می‌برد. این چیپست ۷ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Vortex با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Tempest با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Apple GPU دارد.

 

به طور کلی معمولا وضعیت تراشه‌های اپل به این صورت است که مثلا A15 با A14 در عمل تفاوتی ندارد و شما در استفاده عادی متوجه تفاوت قدرت این دو چیپست نخواهید شد؛ چرا که هر دو قدرت بسیار زیادی دارند.

 

از طرفی پردازنده A12 قرار گرفته به روی ایفون Xs همچنان توانایی خوبی دارد و برای اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی و پردازش‌های مختلف بهتر می‌توان به روی آن حساب باز کرد.

آیفون xs از 4 گیگ رم پردازش بهره میبرد و  در مدل‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار دارد و خبری هم از کارت حافظه و پشتیبانی از آن نیست و باید از ابتدا میزان حافظه درستی را برای استفاده خود انتخاب کنید تا در طول استفاده از این گوشی ها به مشکل کمبود حافظه برنخورید.

 

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید