هر آنچه باید در مورد تراشه مغزی شرکت نورالینک ایلان ماسک بدانید!!

شرکت نورالینک (Neuralink) که به دست ایلان ماسک تاسیس شده، می‌خواهد با استفاده از توسعه تراشه مغزی محدودیت‌های ارتباطی بین انسان و کامپیوتر را بردارد تا در نهایت افراد بتوانند با استفاده از آن و اتصال مغزشان به اینترنت، کنترل وسایل دیجیتال را با مغز در دست بگیرند.

 

معرفی شرکت نورالینک:

شرکت نورالینک در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و از آن زمان تاکنون در حال کار کردن روی این روش ارتباطی نوین است. این شرکت یکی از شرکت های عجیب و آینده‌نگرانه ایلان ماسک محسوب می شود که هدف آن توسعه و ایجاد فناوری‌های ارتباطی عصبی و ایمپلنت‌های مغزی واسط مغز و دستگاه‌های مختلف مثل همین تراشه مغزی است.

درضمن این شرکت دستگاهی شبیه به چرخ خیاطی ساخته است که می تواند رشته‌های بسیار نازک به قطر ۴ تا ۶ میکرومتر را در مغز ایمپلنت کند.

 

نورالینک که در حال حاضر با عصب‌شناسان برجسته دانشگاه‌های معتبر مختلف همکاری می‌کند، با سرمایه ۱۵۸ میلیون دلاری در سانفرانسیسکو تاسیس شده است. این شرکت با شرکت پژوهشی OpenAI که در زمینه توسعه هوش مصنوعی بی‌خطر برای خدمت‌رسانی به بشر فعالیت می‌کند، نیز مشارکت دارد.

 

تراشه مغزی نورالینک چیست؟

این تراشه از طریق جراحی در مغز قرار می‌گیرد و افراد از طریق آن می‌توانند با دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند و حتی آن‌ها را کنترل کنند. در ضمن این تراشه می‌تواند به مطالعه سیگنال‌های الکتریکی مغز و دستیابی به راه‌حل‌های مناسب برای معالجه انواع بیماری‌ها و مشکلات مغزی نیز کمک کند.

 

 

تراشه N1 چگونه کار می‌کند؟

تراشه N1 می‌تواند برای کنترل دستگاه‌های مختلف سیگنال‌های مختلف را از طریق مغز ارسال کنند یا آن‌ها را با همین روش دریافت کند. شرکت اعلام کرده است کاربران در حال حاضر می‌توانند از N1 برای استفاده از وسایل پایه مثل گوشی هوشمند، کامپیوتر و حتی با تایپ کردن تنها با فکر کردن بهره‌مند شوند.

 

کاشت یا ایمپلنت تراشه N1 در مغز:

با وجود اینکه برای کاشتN1 در مغز باید جمجمه سوراخ شود و سیم‌های زیادی در مغز قرار داده شود؛ اما این فناوری به‌قدری جذاب است که افراد زیادی خواهان استفاده از آن هستند. البته طبق گفته ماسک فرایند کاشت این تراشه به این سادگی هم نیست و انجام این کار به مهارت‌هایی نیاز دارد که حتی فراتر از مهارت‌های جراح‌های کاملاً حاذق و آموزش‌دیده برای این کار هستند.
به همین دلیل برای کاشت این تراشه از ربات استفاده خواهد شد. این ربات می‌تواند تراشه را در مدت کوتاهی و در محل دقیق مشخص‌شده از قشر مغز (لایه خارجی مغز) قرار دهد. این ربات برای اینکه جراحی بی‌خطری داشته باشد، کاملاً مطابق با قوانین وضع‌شده از سوی مقامات حوزه پزشکی عمل می‌کند و اصلاً نباید نگران این موضوع باشید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید