مقایسه شیائومی poco x3 pro با سامسونگ گلکسی A32

گلکسی A32 سامسونگ و Poco X3 Pro شیائومی رقبای گردن‌کلفت در بازار موبایل محسوب می‌شوند. در این رقابت نماینده کره‌ای دوربین و مشخصات ظاهری بهتری نسبت به رقیب چینی دارد اما در آیتم پردازنده و باتری باید Poco X3 Pro را برنده معرفی کنیم.

گلکسی A32 سامسونگ و Poco X3 Pro جدی‌ترین رقبای هفت میلیون تومانی در بازار موبایل هستند. اگر بخواهیم این رقابت را در بخش ظاهری و دوربین بررسی کنیم، باید گلکسی A32 را به‌خاطر وزن کمتر و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گزینه اول بدانیم، اما قطعا آیتم‌هایی مثل پردازنده و باتری هم مهم هستند. جایی که محصول چینی به‌خاطر استفاده از پردازنده Snapdragon ۸۶۰ و باتری پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپری مچ رقیب کره‌ای خود را می‌خواباند. همچنین فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت Poco X3 Pro برتری دیگری نسبت به حافظه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی A32 محسوب می‌شود.


گلکسی A32 سامسونگ وزن کمتری از رقیبش Poco X3 Pro دارد. وزن گلکسی A32 به ۱۸۴ گرم می‌رسد و در طرف مقابل Poco X3 Pro تقریبا ۲۱۵ گرم وزن دارد. ۳۰ گرم رقم زیادی نیست، اما در استفاده‌های طولانی، وزن بیشتر گوشی شیائومی باعث خسته شدن کاربر می‌شود و می‌توانیم این مورد را برتری گلکسی A32 مقابل رقیب چینی قلمداد کنیم. طول گلکسی A32 سامسونگ به ۱۵.۸ میلیمتر می‌رسد و از این نظر اندازه کمتری نسبت به طول ۱۶۵.۵ سانتیمتری Poco X3 Pro دارد. عرض و ارتفاع گلکسی A32 به‌ترتیب ۷۳.۶ در ۸.۴ میلیمتر است و این دو عدد برای Poco X3 Pro به ترتیب ۷۶.۸ و ۹.۴ میلیمتر است. تا اینجای کار می‌توانیم بگوییم گلکسی A32 از نظر ظاهری جمع‌وجورتر است.


گلکسی A32 نسبت به رقیب چینی خود حداقل روی کاغذ دوربین بهتری دارد. لنز دوربین اصلی گلکسی A32 شصت و چهار مگاپیکسل است و Poco X3 Pro دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپکسلی است. همچنین کنار دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی A32، دوربین هشت مگاپیکسلی التراواید، پنج مگاپیکسل ماکرو و پنج مگاپیکسل عمق‌سنج وجود دارد و آن طرف ماجرا با دوربین‌های هشت، دو و دو مگاپیکسل التراوید، ماکرو و تشخیص عمق در Poco X3 Pro روبرو می‌شویم. همچنین کیفیت لنز دوربین سلفی هر دو مدل ۲۰ مگاپیکسل است.

همچنین گلکسی A۳۲ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچ از نوع سوپر AMOLED و با تراکم پیکسل ۴۱۱ است و در طرف مقابل Poco X۳ Pro از یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچ IPS LCD با تراکم پیکسل ۳۹۵ بهره می‌برد. کفه ترازو در بخش صفحه نمایش سمت گلکسی A۳۲ سنگینی می‌کند.


Poco X3 Pro پردازنده قدرتمندتری نسبت به گلکسی A32 دارد. کمپانی شیائومی برای Poco X3 Pro از تراشه هفت نانومتری Snapdragon ۸۶۰ استفاده کرده و در طرف مقابل پردازنده گلکسی A32 مدیاتک است. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno ۶۴۰ در Poco X3 Pro نسبت به پردازنده گرافیکی Mali-G۵۲ در گلکسی A32 برتری دیگری در بخش سخت‌افزار برای نماینده شیائومی به حساب می‌آید.

گلکسی A32 از باتری پنج هزار میلی آمپری استفاده می‌کند، اما اوضاع برای Poco X3 Pro در این بخش بهتر است. چون این گوشی از یک باتری پنج هزار و ۱۶۰ میلی آمپری بهره می‌برد و مجهز به باتری قدرتمندتری است. همچنین شارژر گلکسی A32، پانزده وات است و در جعبه Poco X3 Pro شارژر سریع ۳۳ وات قرار دارد که ظرفیت باتری را ظرف یک ساعت به ۱۰۰ درصد می‌رساند.

در کل برای گیم poco x3 pro  مشخصات سخت افزاری بهتری داره ولی برای عکس برداری A32 دوربین بهتری داره البته خودتون باید با توجه به استفاده ایه که قراره داشته باشید تصمیم  بگیرید کدوم به دردتون میخوره.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید