ارتباط ماهواره ای در سری 14 ایفون

اپل به تازگی در مراسم Far Out از سری جدید آیفون رونمایی کرده است. در کنار مشخصات سخت افزاری بهتر، شاهد ارتباط ماهواره‌ای در آیفون 14 هستیم که می‌توان از آن برای ارسال پیام اضطراری در مناطق دور افتاده استفاده نمود.

 

اینترنت ماهواره ای ایفون 14

 

ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 :

اتصال ماهواره‌ای یکی از شایعات اصلی پیرامون سری آیفون 14 در طی ماه‌های اخیر بوده است و اکنون با معرفی این سری، شاهد به واقعیت پیوستن قابلیت مذکور هستیم. البته این نوع از ارتباط تنها برای ارسال پیام اضطراری در نظر گرفته شده و اپل عنوان Emergency SOS را برای آن انتخاب کرده است.

 

به کمک قابلیت Emergency SOS، آیفون‌های سری 14 می‌توانند از آنتن خود جهت اتصال با فرکانس ماهواره‌ای نیز استفاده کنند. اپل وعده داده است که ارسال هر پیام از طریق ماهواره در این روش کمتر از ۱۵ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت؛ البته در شرایطی که آسمان صاف باشد و شرایط جوی ایده‌آل را شاهد باشیم.

 

رابط کاربری قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 به کاربر کمک می‌کند تا دستگاه خود را در جهت مناسب برای دریافت بهترین سیگنال قرار دهد. همچنین راهنمای لازم برای اتصال با سرویس‌دهنده خدمات اورژانسی مورد نظر نیز در دسترس خواهد بود. در نهایت استفاده از اپلیکیشن Find My هم بدون نیاز به ارسال پیام ممکن خواهد بود. خریداران محصولات خانواده آیفون 14 می‌توانند تا دو سال به صورت رایگان از اتصال ماهواره‌ای استفاده نمایند.

 

 

اتصال اضطراری در سری 14 ایفون به ماهواره

 

 

برای استفاده از این قابلیت نیاز نیست هیچ کار خاصی انجام دهید؛ چرا که در صورت نبود سیگنال خود آیفون این موضوع را تشخیص داده و به شما پیشنهاد می‌دهد تا پیام‌های خود را از طریق ماهواره و ارتباط ماهواره‌ای ارسال کنید. زمانی که به روی این گزینه کیک کنید آیفون به شما جهت ماهواره را نمایش می‌دهد و از شما می‌خواهد که گوشی خود را به طور ثابت در همان جهت نگه داشته و پیام خود را ارسال کنید. به گفته اپل هنگام استفاده از این قابلیت باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

 

  • هنگام ارسال پیام از طریق ماهواره نباید گوشی را درون جیب خود قرار دهید.
  • باید روبروی شما یک فضای باز باشد و به خوبی بتوانید آسمان و افق را مشاهده کنید.
  • اگر در منطقه با تراکم زیاد درخت باشید ارتباط برقرار می‌شود اما مدت زمان ارسال پیام طولانی‌تر خواهد شد.
  • وجود کوه در نزدیکی ممکن است ارتباط را مختل کند.
  • زمان ارسال پیام زمانی که آسمان به خوبی قابل مشاهده باشد حدود 15 ثانیه است و اگر اطراف شما درخت‌های بلند وجود داشته باشد این زمان ممکن است تا بیشتر از یک دقیقه نیز افزایش پیدا کند.
  • پیشنهاد می‌شود اگر در جنگل هستید به بالاترین ارتفاع ممکن بروید تا پیام بهتر و سریع‌تر ارسال شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید