تفاوت السیدی های incell و oled2

تکنولوژی اینسل (In-Cell) چیست؟
تکنولوژی اینسل استانداری از صفحه نمایش را معرفی میکند که چند سال قبل پدید آمد و باعث شد ضخامت  کالاهای دیجیتال از جمله تلفن های هوشمند کمتر شود. بعلاوه موقعی که سایزصفحه نمایش بزرگتر میشود کاهش قابل ملاحظه ای در وزن محصول نهایی مشاهده میشود.تکنولوژی اینسل حسی انقلابی بود چراکه ، دیجیتال کننده (digitizer) و ورودی لمسی و صفحه نمایش را در تنها یک لایه ترکیب میکرد و بدین ترتیب باعث میشد ضخامت محصول نهایی کمتر شود.(البته نباید با تکنولوژی جدید و پیشرفته SuperAMOLED مقایسه شود). بعضی گزارشها نشان میداد بعضا رزولوشن صفحه نمایشهای اینسل از LCD های استاندارد زمان خود بالاتر بود.نام دیگر تکنولوژی اینسل ، تکنولوژی تاچ اینسل میباشد.).اولین بار شرکت اپل در گوشی های خود از این تکنوژی برای کاهش ضخامت صفحه نمایش استفاده کرد.
صفحه نمایش کالاهای دیجیتال لمسی کمتر پیشرفته (شامل بسیاری از تبلت ها و موبایل های هوشمند)از دو لایه جداگانه که به صورت داخلی ترکیب شده اند تشکیل شده است. بدین ترتیب که از یک لایه دیجیتال کننده (Digitizer) برای افزایش حساسیت تاچ استفاده میشود و از یک لایه برای نمایش تصاویر در حالیکه در تکنولوژی اینسل این دو لایه در یک لایه ترکیب شده اند تا محصول نهایی باریکتر و سبکتر شود.
اخیرا در چین از این تکنولوژی برای کپی کردن LCD  های گرانقیمت SuperAmoled سامسونگ استفاده میشود تا قیمت نهایی محصول کمتر شود و در عین حال ضخامت بالای LCD های TFT را نداشته باشد تا نصب آسانتر و امن تری را شاهد باشیم. البته که در تکنولوژی اینسل شاهد رزولوشن تصویر بالاتر و کیفیت بهتری در مقایسه با LCD های TFT خواهیم بود.

 

 اخیرا کالاهایی در بازار با عنوان OLED2  عرضه میشود که لازم دانستیم توضیحی اساسی در باره تکنولوژی OLED خدمت دوستان ارایه کنیم که فریب ناآگاهان رو نخورید. حتما تا کنون درباره نمایشگرهای OLED - Organic Light-Emitting Diodes  (ترجمه تحت اللفظی:دیودهای ساتع کننده نور بنیانی) چیزهای زیادی شنیده‌اید. OLEDها در واقع با عبور جریان الکتریسیته از موادی که این رنگ‌ها را تولید می کنند، کار می کنند. مهم‌ترین برتری OLEDها آن است که هر پیکسل بصورت مستقیم نور ساتع می‌کند؛ این در حالی است که در پنل‌های LCD نور پس‌زمینه‌ی توسط لامپ‌های LED یا فلورستنت تامین می‌شود.(همان لایه ای که در السیدی های موبایل به نام بک لایت BACKLIGHT شناخته میشود).نمایشگر‌های OLED نازک‌تر، سبک‌تر و مناسب‌تر بوده و عملکردی بهتر نسبت به تکنولوژی‌های دیگر دارند. هر پیکسل با خاموش شدن می‌تواند مشکی مطلق را به وجود آورد که این یکی از خصوصیات منحصر به فرد OLED است که موجب ایجاد وضوح تصویر استثنایی می‌شود.در فناوری OLED به دلیل اینکه نیازی به نور پس زمینه (بک لایت ) نیست، ضخامت پنل به شدت کاهش می‌یابد و شاهد کاهش قطر محصول نهایی (موبایل یا تلویزیون) هستیم. با توضیحات شرح داده شده دوستان دقت کنید نمایشگری که نور آن توسط بک لایت تامین میشود LCD  بوده و نامیدن OLED2  فریب و ناآگاهی بزرگ محسوب میشود.همانطور که در پستهای قبلی توضیح دادیم تولیدکنندگان  نمایشگر اخیرا در چین از تکنولوژی INCELL  برای کپی کردن LCD های گرانقیمت SuperAmoled سامسونگ استفاده میکنند تا قیمت نهایی محصول کمتر شود. البته که در تکنولوژی اینسل شاهد رزولوشن تصویر بالاتر و کیفیت بهتری در مقایسه با LCD های TFT خواهیم بود. مضاف بر اینکه در LCD  هایی که اخیرا با نام فریبنده OLED2  در بازار مشاهده میکنیم، علاوه بر پنل السیدی ، شاهد لایه بک لایت و تاچ با فلت هستیم که ضخامت محصول نهایی را حتی بیشتر از السیدی های اینسل که دارای پنل السیدی و بک لایت و فاقد تاچ با فلت (دارای گلس) هستند میکند . از توضیخات پیداست که در مجموع کیفت و قیمت محصول اینسل بالاتر از به اصطلاح OLED2  و در واقع همان السیدی های TFT  سابق میباشد. امید است این توضیحات برای شما همکاران کافی بوده باشد و تفاوت محصولات را متوجه شده باشید و خرید آگاهانه ای داشته باشید.

jaWYpLDSgu گفت:
NxgbrXjPAKil
SXlNGIzquHvJO گفت:
khHcVDiZxTRs

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید