گوشی های آب خورده آیا تعمیر میشوند؟

در این مقاله سعی میکنیم اطلاعات مناسبی درباره آب خوردن گوشی و نحوه تعمیر آن در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم با ما همراه باشید.

 

بعد از شکسته شدن ال سی دی موبایل بدترین اتفاقی که میتونه برای موبایل شما پیش بیاد آب خوردگی آن هست اتفاقی که میتونه خسارات جبران ناپذیری رو ایجاد کند از جمله از کار افتادن فیس آیدی و سوختن برد اصلی و...

 

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که موبایل از دستتان لیز خورده باشه و در دریا رودخانه حوض استخر و یا پارچ آب و .... افتاده باشد.

 

تعمیر موبایل های آسیب دیده:

 خسارت وارد شده به گوشی شما به میزان مایعات وارد شده بستگی دارد که عوامل زیر میتوانند در میزان آن اثر گذار باشد:

  مدل دستگاه 

نوع کیفیت ساخت آن 

نوع باطری استفاده شده در آن

و ... بستگی دارد.

 

منظور از نوع باطری یعنی اون دسته از گوشی هایی که باطری آن ها قابل تعویض هست این دسته از موبایل ها به خاطر باز شدن درب پشت آن ها و وجود درز های فراوان نسبت به گوشی های که درب پشت آن ها پلمپ هست و باطری های غیر قابل تعویض دارند احتمال خسارت بیشتری وجود دارد.

 

چه اقدامانی را باید بعد از آب خوردن گوشی انجام بدهیم؟

گوشی ها هوشمند به شدت حساس هستند و باید خیلی مراقب آن ها بود.جریان الکتریکی  و مایعات دشمن یکدیگر هستند.بعد آب خوردن موبایل ابتدا آن را خاموش کنید و نسبت به خارج کردن سیم کارت و حافظه رم آن اقدام کنید.

بعد از آن نوبت به باطری میرسد.در صورتی که باطری موبایل قابل تعویض هست آن را خارج کنید و در صورتی که درب پشت آن پلمپ هست و باطری آن غیر قابل تعویض میباشد کاری نکنید تا از وارد کردن خسارت بیشتر به دستگاه جلو گیری شود.تا جایی که میتوانید با استفاده از پارچه نخی و بدون پرز آن را خشک کنید و از روشن کردن دوباره و یا اتصال به شارژر پرهیز کنید تا صدمه بیشتری به موبایل وارد نشود.

 

و در کوتاه ترین  زمان ممکن به تعمیر کار مجرب  مراجعه کنید تا از بیشتر شدن میزان خسارت جلو گیری کرده باشید چرا که در مبحث آب خوردگی با مرور زمان میزان خسارت هم بیشتر میشود.

 

خشک کردن با حرارت  سشوار:

خشک کردن آب موجود در گوشی های آب خورده ایده بسیار اشتباهی است.به 2 دلیل :

 

1- با دمیده شدن هوا که توسط سشوار انجام میشود باعث میشود که مایع داخل گوشی حرکت کند و به جاهای خشک دستگاه برسد و قطعاتی که هنوز سالم هستند رو هم درگیر مشکل اتصالی و خرابی و ... کند.

 

2-حرارتی که سشوار ایجاد میکند و با حرکت نکردن دست شما و دمیده شدن هوای داغ به یه نقطه از گوشی باعث سوختن قطعات داخلی مثل سیم آنتن - برد اصلی و ... شود که میتواند خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

پس به هیچ عنوان بعد از خیس شدن موبایل از سشوار استفاده نکنید و فقط با پارچه اطراف گوشی را خشک کنید تا مایعات بیشتری وارد آن نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید