توضیح و معرفی صفر تا 100 شبکه اینترنت جهانی 5G

 

معرفی شبکه اینترنت 5g

 

5Gنسل جدید ارتباطات بی سیم است. شبکه 5G پایه و اساس تجربیات جدید کاربران مانند بازی های واقعیت مجازی، شبکه سازی ماشین ها در صنعت و دستگاه های هوشمند را پایه گذاری می کند. این فناوری همچنین زمینه را برای دیجیتالی شدن بسیاری از بخش های زندگی ما فراهم می کند.

 

شبکه 5G در آلمان از سپتامبر 2019 در دسترس مشتریان قرار گرفته است. این استاندارد جدید ارتباطی به باند های فرکانس دیگری نیاز دارد و آژانس شبکه فدرال آلمان طیف جدید را در بهار سال 2019 ارائه کرده است.

 

 

فناوری جدید 5G چیست؟

 

 5G مرحله جدیدی از تکامل ارتباطات بی سیم را نشان می دهد. مهمتر از همه، این است که این شبکه با انتقال ظرفیت داده ها در سلولهای رادیویی منفرد، انتقال داده های موبایل را متحول می كند. ویژگی های جدید 5G محدود به امکان استفاده بهتر از داده های تلفن همراه نیست. شبکه 5G همچنین طیف وسیعی از امکانات دیگر را ارائه می دهد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.

 

5G پاسخی برای افزایش ترافیک داده!!!!

ترافیک داده و مصرف اینترنت  همچنان در سراسر جهان به طور مداوم در حال رشد است. اپراتورهای شبکه با ارائه شبکه های بی سیم سریعتر و بزرگتر، با تقاضای زیاد برای رفع سریع پیوندهای داده در همه جا روبرو هستند. اکنون که مردم در سرتاسر جهان به صورت استاندارد به یکدیگر متصل شده اند، 5G قدم بعدی را به آینده می برد: ارتباطات در حال گسترش است تا دستگاه هایی را که در اینترنت اشیاء به یکدیگر متصل هستند، در بر بگیرد.

 

 

توضیح سیستم اینترنت 5g

 

 

به عنوان مثال بسیاری از خدمات بر روی الزامات صنعت تمرکز می شوند. فرآیندهای تولید به صورت خودکار انجام می شود. برنامه های ابتکاری مانند فن آوری خانه های هوشمند و راه حل های سرگرمی مبتنی بر واقعیت مجازی زندگی شخصی ما را راحت تر و ایمن تر می کند.

 

فناوری 5G پایه و اساس این امر است و امکاناتی تقریباً نامتناهی برای مصارف جدید فراهم می کند. این بدان معنی است که تدوین یک تعریف واحد از 5G آسان نیست. 5G بدون شک شبکه آینده است، این امر می تواند خیلی بیشتر از تلفن های همراه هوشمند و اینترنت بی سیم باشد.

 

اتصالات دیجیتالی بین مردم و ماشین آلات با سرعت بسیار زیاد در حال پیشرفت است. این امر به دنبال شبکه های قدرتمند و زیرساخت های مناسب است. افزایش حجم داده ها نیاز به انتقال سریعتر داده ها دارند. از آنجا که 5G چیزی بیش از پیشرفت در ارتباطات موبایل نیست، تنها می توان گفت که یک استاندارد جدید بی سیم است.

شبکه آینده باید پاسخگوی طیف وسیعی از مطالبات گسترده و پیچیده باشد. در آینده، شبکه 5G پایه و زیرساخت انواع برنامه های کاربردی را ایجاد می کند که در درجه اول، ارتباط داده ها را با وسیع ترین مفهوم درگیر می کند. به همین دلیل بهتر است 5G را یک استاندارد ارتباطی جدید بنامیم، نه فقط یک استاندارد ارتباط بی سیم.

 

 

تفاوت فناوری 4g و 5g

 

 

تفاوت بین شبکه 4G و 5G :

استاندارد فعلی ارتباطات بی سیم با نام (Long Term Evolution (LTE شناخته می شود. این فناوری با پوشش شبکه و سرعت خود، تقریباً تمام نیازهای مصرف کننده را تامین می کند و میزان داده کافی را برای انواع برنامه های روزمره، مانند پخش سیار محتوای ورزشی یا تبادل داده از طریق برنامه های پیام رسان ارائه می دهد.

 

LTE می تواند در عملیات های ساده به پهنای باند حداکثر 150 مگابیت در ثانیه برسد. در شهرها سرعت حداکثر 300 مگابیت در ثانیه امکان پذیر است. این پهنای باند برای بارگیری سریع مقادیر زیادی از داده، مناسب است. معرفی 5G به معنای پایان LTE نیست. این بیشتر شبیه به یک مرحله تکاملی است که شبکه موجود را تکمیل می کند.

 

عملکرد موازی هر دو فناوری ظرفیت های بالاتر و سرعت سریعتر شبکه را در آینده امکان پذیر می کند. به عنوان استاندارد ارتباطات فردا، پهنای باند بسیار بزرگتر 5G برنامه های جدید را فعال کرده و تجربه مشتری را بهبود می بخشد. توسعه دیجیتالی شدن به معنای این است که میلیارد ها نفر در حال حاضر از اینترنت موبایل استفاده می کند. آن ها در آینده با بیش از 100 میلیارد دستگاه متصل رو به رو هستند، به نظر کارشناسان تا سال 2020 بصورت کامل پخش خواهند شد. شبکه 5G پاسخی به خواسته های دیجیتالی شدن است.البته که در ایران این فناوری طول میکشد تا راه بیوفتد و متاسفانه سیستم فیلترینگ هم به شدت بر روی این فناوری اثر منفی می گزارد.

 

 

ارائه زیرساخت های شبکه انعطاف پذیر:

 

5G استانداردهای جدیدی را تعیین می کند. نیازهای آینده یعنی سرعت داده ها، ظرفیت شبکه، عدم تأخیر و امنیت داده ها را برآورده می کند. با 5G، لایه های شبکه متعددی قادر خواهند بود به طور موازی (به عنوان مثال برای مشتریان صنعت) برنامه های مختلفی را ارائه دهد. هر برنامه لایه مناسب خود را دریافت می کند. به فناوری تقسیم شبکه به لایه های فردی، برش شبکه گفته می شود.

از جمله بزرگترین شرکت‌ها و اپراتورهای مخابراتی در جهان که به همکاری با دولت کشورهای مختلف اقدام کرده‌اند، می‌توان به شرکت‌های هواوی، AT&T، ورایزن، تی‌موبایل، نوکیا و اریکسون اشاره کرد که سهم قابل توجهی از قراردادهای مربوط به توسعه و برقراری شبکه ۵G در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

این شبکه مبتنی بر فناوری هایی مانند مجازی سازی توابع شبکه (NFV) و شبکه های تعریف شده نرم افزاری (SDN) است. انعطاف پذیری این فن آوری ها باعث می شود ترکیب ظرفیت های واقعی شبکه برای ایجاد بخش های مختلف شبکه مجازی که کاربر می خواهد امکان پذیر باشد و امکان راه حل های خاص مشتری را باز کند.

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید