معرفی مدل هواوی nova y70

بررسی موبایل هواوی nova y70

 

گوشی جدید هواوی که با نام nova y70 تولید کرده است در حال حاظر در بازار ایران  بین حدود 4 تا 5 میلیون تومان قیمت خورده هست.

 

طراحی ظاهری :

 

توی بخش طراحی، هواوی حرف برای گفتن داره. واقعا به نسبت سامسونگ طراحی بهتری داره. جنس درب پشت گوشی از پلاستیک هست  که برای این رنج قیمتی طبیعی هست.  داخل قاب پشتی سه تا لنز داخل قاب بیضی مانند بالای گوشی قرار گرفته هست که فلش دوربین هم بینشون قرار گرفته است.

 

رنگی که ما بررسی کردیم سفید بود و جای اثر انگشت روش می موند ولی خیلی خودش رو نشون نمی داد. دور تا دور گوشی از فریم پلاستیکی درست شده است . زیر گوشی درگاه شارژ  Type-c، میکروفون و جک هندزفری  ۳.۵ میلی متری و اسپیکر وجود دارد. سمت راست گوشی دکمه ی پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته است . حسگر اثر انگشت هم توی این بخش قرار داره.

 

صفحه نمایش مدل y70 :

 

این گوشی از صفحه نمایش با کیفیت ips  با 720 هرتز بهره میبره .

تاچ ال سی دی y70 زیاد تعریف خاصی نداره ولی خب تو رنج مبلغی که بابتش پرداخت میکنیم ارزش خرید دارد.

 

بررسی مشخصات y70 nova

 

***حتما بخوانید: علت پر پر زدن تصویر تاچ ال سی دی های سرفیس پرو4 چیست ؟***

 

باطری :

 

گوشی نوا Y70 هواوی در قسمت  باتری حرف برای گفتن داره. این گوشی باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داره‌. شاید دلیل وزن زیاد و بزرگ بودنش باتری باشه‌. یک ساعت  کالاف دیوتی بازی کردن حدود ۱۰ درصد از شارژش رو کم می کنه‌ ولی اگه استفاده ی معمولی رو به زیاد داشته باشید تا یک روز و نصفی دو روز شارژدهی میده‌.

 

نکته ی جالب اینه که وقتی ما با گوشی بازی کردیم شارژش از ۱۰۰ به ۹۰ رسید و بعد از این که یه روز باهاش کار نکردیم فقط ۲ درصد از شارژش کم شده بود‌‌. این نکته گوشی رو خیلی جذاب می کنه. می تونید بهش اعتماد کنید و واقعا راضی کننده هست نسبت به هم نوع های خودش.

 

داخل باکسش یه آداپتور ۲۲.۵ واتی وجود داره که تقریبا یک ساعت و نیم طول می کشه تا گوشی فول شارژ بشه‌. پکیج باتری به نسبت رقبا واقعا بهتره. اگه استفاده ی شما در حدیه که فقط می خواید از گوشی شارژ بیشتری بکشید این گوشی می تونه انتخاب اولتون توی این بازه ی قیمتی باشه‌.

 

 

دوربین گوشی نوا y70 :

 

 این گوشی دارای دوربین  ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و یه سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هست. سنسور اصلی توی نور مناسب کار خودش رو خوب انجام میده ولی بهترین گزینه بین رقبا نیست. کیفیت تصاویری که گوشی های A23 سامسونگ و ردمی نوت ۱۱ شیائومی ثبت می کنن یه مقداری از این گوشی بهتره. گوشی هواوی نوا Y70 نقص جدی توی داینامیک رنج و فوکوس داره.البته زیاد معلوم نیست ولی خب ضعف به حساب میاد.

 

 

بررسی مشخصات فنی هواوی y70

 

 

پردازنده اصلی موبایل y70 :

 

 

شرکت هواوی از پردازنده ی خودش یعنی Kirin 710A استفاده کرده. یه پردازنده ای که کار رو در میاره ولی بدون نقص نیست. وقتی بازی می کنید، روی گرافیک Medium و فریم ریت High می تونید بازی کنید ولی خیلی لذت بخش و روون نیست. توی رقیب های این گوشی اسنپدراگون ۶۸۰ رو می بینیم که واقعا عملکرد بهتری توی بازی داره.

 

این گوشی داغ نمی کنه. یعنی بعد از یک ساعت کالاف دیوتی بازی کردن دماش بیشتر از ۳۹ درجه نشد. همین داغ نشدن باعث میشه که باتری کمتری مصرف کنه و پایداری بیشتری هم داشته باشه. اگه بخواید زمان بیشتری مثل دو سه ساعت بازی کنید، یه مقدار لگ و باگ رو باید تحمل کنید. ولی پایداری خوبی داره این پردازنده.

 

توی محیط کاربری یه مقداری کندی وجود داره. یکی از دلایلش صفحه نمایش ۶۰ هرتزی و هم یه مقداری پردازنده. در مجموع جوری نیست که اذیتتون کنه. توی بخش پردازشی می تونه خوب یا بد باشه. دلایلش رو توضیح دادم. ولی بازم اسنپدراگون ۶۸۰ که روی ردمی نوت ۱۱ و A23 وجود داره می تونه عملکرد بهتری داشته باشه‌. البته اگه داغ شدنشون رو در نظر نگیریم.

 

 

نتیجه گیری :

 

در کل این گوشی در بخش صفحه نمایش خوب عمل نکرده ولی در بخش باطری عالی بوده.

کسانی که اهل بازی نیستیند و دوست دارند تعداد دفعات کمتری گوشی خودشون رو به شارژ بزنند عالیه.این موبایل از باطری 6000 میلی آمپری که بهره میبره میتونه با عملکرد متوسط شما  تا سه روز شمارو از شارژ زدن معاف کنه.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید