کدام گوشی سامسونگ برای خرید بهتره؟

سامسونگ بیش از هر برند دیگری در بازار ایران گوشی به فروش می‌رساند و در بازار جهانی نیز به دلیل تنوع بالا و کیفیت محصولاتش صدرنشین است.

اما هر کدام از سری‌ گوشی‌های این شرکت چه ویژگی‌هایی دارند؟ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ قیمت گوشی سامسونگ نسبت به رقبا چگونه است؟ در ادامه سعی می‌کنیم کمی بیشتر با گوشی‌های سامسونگ آشنا شویم و به برخی سوالات بالا پاسخ دهیم.

s22 ultra

گلکسی S
سری S یا همان گلکسی اس سامسونگ، گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را تشکیل می‌دهد. این کمپانی تلاش می‌کند با عرضه‌ی هر نسخه از این سری، فناوری گوشی هوشمند را یک قدم به جلو ببرد. سری S از همان ابتدا با تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ یعنی Exynos تولید و روانه‌ی بازار شدند. گلکسی اس 4 نقطه عطفی در سری S بود که امکانات و حسگرهای بیشماری داشت. مثلا توقف پخش ویدیو با برداشتن نگاه از گوشی، اسکرول کردن صفحات وب با حرکات سر، حسگر دما و رطوبت، امکان کار با دستکش و ضبط ویدیو به صورت همزمان از دوربین اصلی و سلفی. تمام این موارد در سال 2013 با اندروید 4 امکان‌پذیر بود!

سری اس سامسونگ در حقیقت پر فروش‌ترین پرچمداران اندرویدی محسوب می‌شوند و از گذشته به عنوان نماینده اندرویدی‌ها در رقابت با آیفون‌ها شناخته می‌شوند. نمایشگرهای عالی، طراحی پیشرو، سخت‌افزار و دوربین‌های توانمند از جمله ویژگی‌هایی هستند که سری اس به آن شناخته می‌شوند. سامسونگ با سری FE بازار گوشی‌های بالارده و مقرون به صرفه را به لرزه در آورد و باعث شد گوشی S20 FE با لقب قاتل پرچمدار به یکی از محبوب‌ترین محصولات سامسونگ در سال‌های اخیر و S21 FE به یکی از موردانتظارین محصولات این شرکت بدل شود.

note22 ultra

گلکسی نوت
سری نوت سامسونگ هم مانند سری اس پرچمدار گوشی‌های هوشمند این کمپانی لقب می‌گیرد. گوشی‌های نوت از نمونه‌های موفق تجاری تبلت‌ها هستند. در زمانی که صفحه نمایش 4 اینچی به نوعی استانداردی برای تلفن همراه به شمار می‌رفت، گلکسی نوت با نمایشگر 5.3 اینچ راهی بازار شد. متأسفانه به نظر می‌رسد نوت 20 آخرین مدل از این سری خواهد بود و شاید سامسونگ برنامه‌ای برای ادامه‌ی این سری نداشته باشد. اما برخی از امکانات برجسته‌ی آن مانند صفحه نمایش بزرگ، پشتیبانی از قلم اس پن و نرم‌افزارهای طراحی به سایر مدل‌ها منتقل خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های مهمی که همواره در سری نوت نمایان بود، نگاهی ویژه به طراحان بود. بازار هدف سری Note سامسونگ طراحان و کاربران حرفه‌ای بودند. در گوشی گلکسی نوت 20 بحث نوت‌برداری بیش از پیش اهمیت پیدا کرد. همچنین کاربرد قلم بیشتر و تشخیص دست‌خط به مراتب بهتر از قبل شد. اما به صورت کلی با نزدیک شدن مشخصات فنی سری نوت و اس، تفاوت بزرگی غیر از قلم اس پن در این دو وجود ندارد برای همین کره‌ای‌ها به فکر حذف این سری افتاده‌اند.

A72

گلکسی A
گوشی‌های سری A سامسونگ را می‌توان محصولات پایه و میان‌رده این کمپانی قلمداد کرد. سامسونگ این سری را بر اساس آنچه که خواسته بازار و نیاز مصرف‌کننده می‌داند طراحی کرده است. جالب است بدانید اولین گوشی سری A گلکسی آلفا نام داشت که نظر منتقدان را به خود جلب نکرد اما پس از آن سامسونگ با استفاده حداکثری از امکانات مختلف در این رده قیمتی، یکی از محبوب‌ترین سری‌های گوشی هوشمند را روانه‌ی بازار کرد.

کدام گوشی سامسونگ را بخریم؟

در آمارهای منتشر شده، گوشی A51 سامسونگ پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در سال 2020 بود. سامسونگ نیز بر آن شد تا نسخه‌ای بهبود یافته از آن را با نام A52 روانه‌ی بازار کند. گوشی A52 با ظاهری جذاب، صفحه نمایش امولد با نرخ نوسازی 90 هرتز و تراشه اسنپدراگون 720G به همراه دوربین چهارگانه در حال حاضر از محبوب‌ترین محصولات سری A سامسونگ در کشورمان به شمار می‌رود.

m62

گلکسی M
گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده سامسونگ در این سری جای می‌گیرند که در واقع جایگزینی برای سری J و سری قدیمی‌تر مگا به شمار می‌رود. بازار هدف سری M کشورهای در حال توسعه آسیایی و رقیبی برای گوشی‌های چینی است. سامسونگ با معرفی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی M قصد رقابت مستقیم با شیائومی به ویژه در بازار هند و خاورمیانه را دارد. سری M محبوبیت کمتری نسبت به سری A در بازار کشورمان دارند از این نظر شاید همه مدل‌های این سری را نتوان در بازار کشورمان یافت.

ظرفیت باتری بالا از اصلی‌ترین ویژگی‌های سری M محسوب می‌شود. این سری با گوشی M10 و صفحه نمایش TFT معرفی شد. نسل جدید سری M مانند M52 5G مشخصات بسیار بهتری از جمله صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز به همراه 6 گیگابایت رم دارد.

گلکسی فولد
سری فولد یا همان سری Z با معرفی گوشی زد فولد و زد فلیپ آغاز به کار کرد. این سری عمر زیادی ندارد اما تا به اینجا توانسته است بخشی از آینده‌ی گوشی‌های هوشمند را ترسیم کند. مشخصه‌ی بارز سری فولد امکان تا شدن گوشی و صفحه نمایش است. جدیدترین مدل این سری، Z Fold3 و Z Flip3 هستند. هر آنچه که از یک گوشی پرچمدار انتظار دارید در این سری نیز یافت می‌شود.

 

کدام گوشی سامسونگ را بخریم؟

این دو مدل در حقیقت دو گروه از کاربران را هدف قرار خواهد داد. نخست، افرادی که به یک گوشی قدرتمند و یک نمایشگر بزرگ نیاز دارند. زد فولد 3 می‌تواند هم به عنوان گوشی و هم تبلت ایفای نقش کند. در تعریف بهتر، تبلتی است که قابلیت بدل‌شدن به گوشی هوشمند را دارد. گروه دوم با ابعاد گوشی‌های فعلی راضی هستند اما به دنبال راهی برای راحت‌تر شدن حمل و نقل آن می‌گردند. زد فیلپ 3 محصولی استایل‌محور است و برای این دسته از کاربران طراحی شده است. طراحی نوستالژیک این محصول یادآور گوشی‌های تاشوی قدیمی است. به راحتی در جیب جا می‌شود و ارزان‌ترین تاشدنی سامسونگ هم لقب گرفته است.

 

مقایسه قیمت و مشخصات گوشی های سامسونگ

حال به این سوال می‌رسیم که چطور قیمت و مشخصات گوشی های سامسونگ را مقایسه کنیم؟ برای هر نوع کاربری خاصی چه تلفن همراهی مناسب است؟ بدیهی است که ترجیح می‌دهیم مدلی را انتخاب و خریداری کنیم که تمام نیازها و انتظارات ما را با کمترین هزینه پوشش دهد. نوع نمایشگر گوشی، دوربین، پردازنده، حافظه‌ی رم و دیگر ویژگی‌ها روی قیمت نهایی تأثیر زیادی خواهد داشت.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید